Begin, Bolide, Bellevliet Road - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Goor - WaarBenJij.nu Begin, Bolide, Bellevliet Road - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Goor - WaarBenJij.nu

Begin, Bolide, Bellevliet Road

Door: Chris van de Goor

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 April 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal.

Begin. Maandag was mijn eerste dag van mijn Stage bij SAIAMC. Na een korte rondleiding en het voorstellen aan mijn collega's, is mij uitgelegd wat het doel was voor de komende tijd en wat er allemaal kapot was en ontbrak, waardoor dit nog niet gedaan kon worden. Mijn directe collega's komen uit Libië en de Democratische Republiek Congo. Ze zijn heel aardig en er wordt goed geconserveerd tijdens de pauzes.

Bolide. Afgelopen dinsdag heb ik de auto gekregen die ik oorspronkelijk zou krijgen. Deze was er echter vorige week nog niet, waardoor ik het helaas moest doen met de VW Polo sedan. Ondanks dat mijn auto een downgrade zou zijn, voelt het voor mij als een upgrade. De bluetooth van de Polo Sedan werkte niet waardoor ik vast zat aan de Zuid-Afrikaanse radio, waarop vooral wordt gepraat en trommelmuziek wordt gespeeld.
Deze auto heeft een AUX aansluiting, waarmee ik mijn eigen muziek door de speakers kan pompen.
Ik wil jullie deze upgrade natuurlijk niet ontzien en daarom kunnen jullie in de foto's mijn nieuwe Bolide aanschouwen. Na even inspiratie op te hebben gedaan op marktplaats.nl, denk ik dat de foto's goed zijn gelukt. De vormen komen in de belichting van de Zuid-Afrikaanse middagzon goed tot zijn recht, de rims zijn :flameemoji: superlit :flameemoji: en de elektrische ramen zijn goed zichtbaar.
Al met al kan ik met deze Hyundai i10 de komende weken comfortabel verplaatsen.

Bellevliet Road. In Bellevliet Road verblijf ik momenteel en ben van plan dat te blijven doen. In de foto's kun je het huis zien.

Ik ben op zaterdag met een collega naar Kasteel de Goede Hoop gegaan. Het oudste koloniale bouwwerk van Zuid-Afrika. In dit fort bevindt zich een militair museum over de verschillende oorlogen waar Zuid-Afrika op verschillende manieren mee te maken heeft gehad. Zo was er de slag tussen de Nederlanders en de Engelsen beschreven, maar ook de bijdrage van Zuid-Afrikaanse soldaten in de tweede wereldoorlog in Noord-Afrika. Dit was erg interessant om te zien. Later zijn we nog even naar het Waterfront geweest, een deel van de haven van Kaapstad waar men kan shoppen, wat eten en drinken en waar het vertrekpunt naar Robbeneiland is gevestigd.

Dat was het dan weer voor deze week. Tot de volgende keer.

De gloeter uit Kaapstad,

Chris

  • 10 April 2017 - 19:43

    Cilia:

    Ha Chris,

    Mooi geschreven Chris, en je al uitstekend ingeburgerd. Met die auto kun je een heel eind komen.
    Ik ga er van uit dat je een prachtige tijd tegemoet gaat.
    Geniet ervan.

    Vriendelijke groetjes,

    Cilia Spanjers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 26 Maart 2017
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 2951

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 30 Juni 2017

Zuid-Afrika

Landen bezocht: