Aankomst in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Goor - WaarBenJij.nu Aankomst in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Chris Goor - WaarBenJij.nu

Aankomst in Kaapstad

Door: Chris van de Goor

Blijf op de hoogte en volg Chris

26 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag (21-03-17) ben ik aangekomen in Kaapstad. Na een lange (directe) vlucht vanaf Schiphol, landde ik laat op de avond in Kaapstad, waar ik werd opgewacht door een chauffeur die me naar mijn studentenhuis heeft gebracht. Na het ontvangen van de sleutels en het uitpakken van de koffers ben ik direct gaan slapen.

Bij mijn kamer zit een eigen badkamer met WC en douche. Een douche waar ik zelfs met mijn lengte recht overeind onder kan staan, dus dat valt alleszins mee. Het is de kleinste kamer van het huis, maar ook de enige met een eigen badkamer. Ik woon hier met 5 anderen, twee Nederlanders, een Française, een Zuid-Afrikaanse en een Madagascariaan (dat volgens Wikipedia een Malagassiër heet, maar dat vind ik raar.). Overdag zijn de meeste weg om naar de Universiteit te gaan of stage te lopen, wat ervoor zorgde dat het overdag rustig was in huis.

Woensdag ochtend heb ik kennis gemaakt met de huisgenoten. Toen zij vertrokken ben ik in de buurt gaan rondlopen op zoek naar een supermarkt. Op 5 minuten lopen zit een Kwikspar waar ik mijn boodschappen doe. Ernaast zit een Tops!, de slijter van de spar.

De Kwikspar lijkt erg op een Nederlandse supermarkt, alleen is er maar één rij bij de kassa, waar ze en soort van Primark kassa-systeem hanteren. Hierdoor staat de rij soms door de halve supermarkt heen. Daarnaast zijn de boodschappen iets goedkoper dan in Nederland, maar niet veel. Ook viel het me op dat ze in de supermarkt geen courgette hebben.

Donderdag ochtend kwam de huurauto die ik ga gebruiken in Zuid-Afrika. Omdat het gevraagde model nog niet beschikbaar was heb ik een upgrade gekregen: een Volkswagen Polo Sedan, ook bekend als de Volkswagen Vento.

De Volkwagen Polo Sedan, een sedan versie van de Polo Mk. V, is voor het eerst geproduceerd in India en Rusland in 2010. Van dit model heb ik de Active version, uitgerust met op afstand te openen kofferbak, 3-puntsgordels voor en achter, airbags, ABS, air conditioning, elektrische ramen en sloten, Bluetooth telefoon connectie, een CD radio met iPod compatible USB-port, SD-kaart en handsfree optie.
Helaas moet ik deze volgende week inleveren voor een kleinere auto.

Op donderdag middag heb ik een proefritje gemaakt naar Signal Hill. Een heuvel met een mooi uitzicht op zee, de Tafelberg en Kaapstad zelf. Na enkele foto's en even genieten van het uitzicht ben ik weer terug gereden naar huis.

Zaterdag middag ben ik naar het Iziko Museum gereden. Dit museum bevat een tentoonstelling over rotsschilderingen van de San, het oorspronkelijke volk van Zuid-Afrika. Daarnaast heeft het een uitgebreide collectie van de fauna van Zuid-Afrika. Een geraamte van een blauwe vinvis en potvis hangen vanuit het plafond midden in het museum. Ook zijn er veel zeezoogdieren en vissen te zien die zijn gegoten uit mallen van aangespoelde zieren. Daarnaast is er een collectie te zien van opgezette katachtigen en ander wild, die gedoneerd is aan het museum vanuit een privécollectie. Als laatset zijn er (aangevulde) geraamtes te zien van dinosauriërs die geleefd hebben in wat nu Zuid-Afrika is.

Vrijdagavond was ik met een huisgenoot naar een vuurshow op Clifton Beach geweest. Het was minder spectaculair als verwacht, maar nog steeds leuk om te zien. Het begon echter heel hard te waaien waardoor we maar naar huis zijn gegaan.

De overige tijd heb ik mezelf ingelezen voor mijn stage die maandag gaat beginnen. Ik hbe er al erg veel zin in en hoop dat ik heb goed naar mijn zin ga hebben.

Dat was het dan voor deze week, ik weet nog niet wanneer het volgende bericht komt, maar wil je dit graag lezen, laat dit dan even weten dan kan ik er voor zorgen dat je een melding krijgt als ie online komt

Groetjes uit Kaapstad,

Chris

  • 26 Maart 2017 - 20:39

    Karin Van De Goor:

    Hey Chris!

    Fijn dat je deze eerste week zoveel leuke dingen al in en rond Kaapstad hebt kunnen doen. Je hebt ook erg leuke foto's! Ik zal ze aan ons mam laten zien als ze thuis is van het koor. Ze heeft repetitie vanavond.
    Zijn je huisgenoten een beetje aardig? Je zit nog wel een aantal maanden aan ze vast ;).
    Kun je het adres van je nieuwe huis doorgeven? Dan kunnen we zien hoe de buurt eruit zie via Google Maps!
    Laat maar weten wanneer je nog meer te vertellen hebt!

    Groetjes uit het soort van zonnige Nederland (15 graden!)
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Actief sinds 26 Maart 2017
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 2945

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 30 Juni 2017

Zuid-Afrika

Landen bezocht: